6 Temmuz 2009

Efsanelerin Gözünden Fedex

Pete Sampras:



 14 Grand Slam 1990'lı yıllarda büyük bir başarıydı ve şimdi o 15 Grand Slam sahibi. O, Grand Slam sayısını 18-19'a yükseltecektir. Roger'ın Grand Slam kazanabilmesi için önünde uzun yıllar var eğer sağlıklı kalabilirse.

 Federer mütevazı ve bir o kadar da sade. Bu başarılar onun yoğun ve ağır bir şekilde çalıştığını göstermiyor. Çok iyi servislere sahip,en iyi forehand de Roger'da. Ayrıca düzgün ve süper top spin'e sahip bir oyuncu o. O çok iyi bir atlet ve her şeye sahip bir isim. O zaten bir efsaneydi ve şimdi de bir simge. Federer tenis için bir ikondur.

 O gelmiş geçmiş en iyi. Ben bu unvanı daha önceden ona vermiştim. Kimi insanlar Rod Laver ve Rafael Nadal diyor fakat Federer tüm Grand Slamleri kazanma başarısı gösterdi ve üstüne üstlük daha fazlasını da kazanacaktır.

 Bjorn Borg:



 Federer en az 3 yıl daha tenis oynayacak.Eğer sağlıklı kalabilirse daha fazla sayıda Grand Slam kazanacaktır.

 Roger hâlâ kazanmaya hevesli ve çok profesyonel bir oyuncu. Federer kesinlikle daha fazla kupa kaldıracaktır ve daha çok final oynayacaktır.

 John McEnroe:



 Federer benim hayatımda gördüğüm en yetenekli tenisçidir ki ben bundan önce bir sürü oyuncu görmüş geçirmiş biri olarak bunu söylüyorum.

 Ben Laver'ı da görme fırsatı buldum ve birçok efsane tenisçiye karşı da maç oynadım Sampras, Becker, Connors ve Borg gibi.

 Bu genç, gelmiş geçmiş en iyi oyuncu olabilmiştir.

 Tim Henman:



 Ben Roger'ın bu turnuvayı kazanmasından önce bile gelmiş geçmiş en iyi tenisçi olduğunu düşünenlerdendim ve onun bu rekoru kırarak rekorlar kitabına adının eklenmiş olması gibi sabit bir gerçek dahi benim bu düşüncemi doğrular.

 Roger'ın arka arkaya 21 Grand Slam'de en az yarı final görmesi ve son 17 Grand Slam'de 16 final oynaması çok ilginç başarılar.

 Boris Becker:



 Ben onun gelmiş geçmiş en iyi olduğuna inanıyorum. Zira o, 4 farklı zeminde de Grand Slam kazanmış bir isim.

 Federer 27 yaşında ve eşiyle birlikte çok iyi bir çift oldular. Federer'in çok yönlü oyun özellikleri onu daima özel yapar ve kendisinin hiçbir zaafı yoktur.

 Greg Rusedski:



 Bu konu hiçbir soru gerektirmiyor. O kesinlikle gelmiş geçmiş en iyi tenisçi. Onun oyun içerisinde her şeyi yapabilecek özellikleri var ve oldukça fazla sayıda Grand Slam şampiyonluğu var.

 O hala oyuna motive bir şekilde oynuyor. Onun artık kanıtlaması gereken hiçbir şey kalmadı ve üzerindeki baskı da ortadan kalktı. Biz Roger'ı ne zaman izlesek onun bir rekor peşinde koştuğunu ve onu kırdığını görüyoruz. O bir efsanedir. Eğer Rod Laver bile onun gelmiş geçmiş en iyi olduğunu söylüyorsa bu tartışılmaz bir gerçektir.

 Sue Barker:



 Ben Roger'ın gelmiş geçmiş en iyi olduğunu düşünüyorum ama Rod Laver'ı da unutmamak gerekir. Ben tenisin sürekli devam eden bir spor olduğunu göz önüne alarak şu anda oynayanların ve ondan sonrakilerin de Roger'ı geçme ihtimalinin yüksek olduğunu düşünüyorum.

 Onun başarılarına bakarsak üst üste 21 Grand Slam yarı finali ve 7 Wimbledon finali görüyoruz. Roger sırf bunlarla bile baskın bir tenisçi olduğunu gösteriyor. Hem de teniste incelik ve sanatsal beceriyi gösteren bir tenisçi olan Roger'in oyunu da sadece ve sadece güzeldir. Onun tüm oyunu komple bir tenistir ve şüphesiz ki Roger parlak bir oyuncudur.

  John Lloyd:



 Federer bana gelmiş geçmiş en iyi tenisçi olduğunu Roland Garros'u kazanarak kabul ettirdi.

 O Roland Garros'a ihtiyaç duyuyordu ama şimdi ona ve üst üste 21 Grand Slam'de en az yarı final oynama rekoruna da sahip.O gelmiş geçmiş en iyi oyuncu.

Virginia Wade:



 Ben Federer'in inanılmaz bir tenisçi olduğunu düşünüyorum ama Laver'ı da göz önüne aldığım zaman onun da kesinlikle ilginç olduğunu düşünüyorum. Çünkü Laver profesyonel olarak tenis oynamadı ve tam 5 yıl kaçırdı ama inanılmaz başarılara imza attı.

 Federer kesinlikle gelmiş geçmiş en iyi oyuncu ve tenisi oynarken izlediği yol onu harika bir tenisçi yaptı.

 Andrew Castle:



 Rod Laver'ın 4 Grand Slam'den 3'ünün çimde oynanırken elde ettiği başarıları düşündüğümüzde bu soru evet veya hayır diyebilmek için gerçekten zor bir soru.

 Ama benim şahsi fikrim Federer'in şu ana kadar gördüklerim içimde en iyi olduğudur. Onun oynadığı tenis benim şimdiye kadar izlediğim en zarif ve en sanatsal tenis olup amansız bir güçle harmanlanmıştır. Bundan dolayı benim oyum Roger'e.

 Chris Bailey:



 Laver 2 kez takvim slam yapmış bir oyuncu ve Federer ise Grand Slam koleksiyonunu henüz yeni tamamladı. Eğer Laver'ın oynayamadığı yılları ve profesyonel tenisçi olmadığı dönemleri göze alırsanız onun gerçekte kaç Grand Slam kazanabileceğini düşünmeye başlarsınız.

 Ben Avustralyalı oyuncuyu izlemedim ama Federer izlediklerim içinde kesinlikle bir tenis dehasıdır. Onun gelmiş geçmiş en iyi olup olmadığını tartışılması zaten çok iyi bir çizgide olduğunun göstergesidir.Ben onun Rod Laver ile eşit düzeyde olduğunu düşünüyorum.

Hiç yorum yok: