17 Temmuz 2012

''Ritmik Jimnastikçi Olmak İsterdim''


 Sözler Maria Sharapova'ya ait. Roland Garros'u kazanarak tenisin zirvesine geri dönen, fakat Wimbledon'da dördüncü turda elendikten sonra üç numaraya gerileyen tenisin güzel Maria'sı, ilk defa yer alacağı Olimpiyat Oyunları öncesinde thetennisspace.com isimli internet sitesine röportaj vermiş.

 Bugüne kadar oyunlarda hiç yer almamış olmanız bu yılki organizasyonu sizin açınızdan çok daha özel kılıyor mu ?

 Kesinlikle. Sakatlığım yüzünden daha önce olimpiyatlarda hiç yer alamamış olmam benim için gerçekten zor oldu. Olimpiyatların Rus kültüründe çok önemli bir yerde olduğunu biliyorum. Ruslar, oyunları hep birlikte izlerler ve iki hafta boyunca bunun üzerine konuşurlar. Ben hayranlık duyduğum bu kültürün içinde yetiştim. Şimdiyse tüm bunların bir parçasıyım.

 Bir Grand Slam ile Londra'da kazanılacak bir altın madalya aynı değerde olur mu ?

 Bunu söylemek zor. Bu sadece farklı bir deneyim olacaktır. Biliyorsunuz, biz her gün kendi ülkemiz için oynuyoruz; fakat tenis bireysel bir spor olarak kalıyor. Olimpiyat Oyunları, daha çok ekip çalışması gerektiriyor ve sadece tenisten ibaret olan bir organizasyon değil. Burada birçok spor dalı ve birçok atlet var.

 Olimpiyatları izlediğiniz dönemdeki ilk hatıranız nedir ?

 Hokey... Süperdi. Fakat ben hep jimnastiği, özellikle de ritmik jimnastiği çok sevmişimdir. Gerçekten çok güzel bir spor ve ben her zaman bir ritmik jimnastikçi olmak isterdim. Daha önce hiç denemedim; fakat olimpiyatlar esnasında yapmayı planlıyorum.

 Bu yaz ikinci defa Wimbledon kortlarına gelip raket sallamak fazla tuhaf olmayacak mı ?

 Bu gerçekten çok tuhaf olacak. Çok farklı bir turnuva olacağını umuyorum. Wimbledon çok özel bir turnuva, olimpiyatlar ise kendi türünün yegane organizasyonu. Oyunların Wimbledon kortlarında düzenlenecek olması hepimiz için inanılmaz bir fırsat. Buraya daha birkaç gün önce gelmiş olduğumuz için hiçbirimiz yabancılık çekmeyeceğiz. Zira yeni bir şey yok ve hemen hemen her şeye alışığız. Ek olarak, çimde oynayacağımız için zemine adapte olmak gibi bir sıkıntı yaşamayacağız. Öte yandan Wimbledon'daki kuralların aksine çim üzerinde renkli elbiselerle oynamak ve her tarafta logo görmek de tuhaf olacak. Ben kıyafetimi daha önceden belirledim. Elbisem Rus bayrağının renklerinden oluşacak.

 Olimpiyatlar nedeniyle hazırlık sürecinde farklılıklar oldu mu ?

 Biraz... Wimbledon'dan sonra üç ya da dört sert zemin turnuvası oynuyorsunuz normalde; fakat bu yılki durum olimpiyatlar nedeniyle farklı. Sezon başlamadan önce ekibimle oturdum ve bu yılın kariyerimdeki en ağır sezonlardan birine sahne olacağını ve her bir turnuva için hem kendimden emin hem de fiziksel olarak çok iyi bir durumda olmam gerektiğini anladım. Önünüzde bir takvim var; fakat kendinizi yeteri kadar iyi hissetmezseniz bazı şeyleri değiştirmeniz gerekiyor. Hazır olmanız için en iyi olan neyse onu yapmak zorundasınız.

Hiç yorum yok: