11 Mart 2013

Kahvehaneye Tenis İzlemeye Gitmek

 Başlığı okuduktan sonra " Ne saçmalıyor bu adam ? " diyen mevzudan bihaber tenisseverler muhakkak vardır. Öyleyse hemen izah edelim. Digitürk platformuna bağlı olarak yayın yapan Lig Tv isimli kanal bundan böyle tenis yayınlıyor ! Evet, yanlış okumadınız. Hâlihazırda Indian Wells'i canlı olarak yayınlamakta olan kanal, bu da yetmezmiş gibi tenisin prestijle eş anlamlı turnuvası olan Wimbledon'ın da yayın haklarını satın almış ! Akıllara durgunluk veren, fakat yaşadığımız ülke itibarı ile artık şaşırtmayan bu olay şu manaya geliyor: Bir süredir Türkiye'deki herkesin canlı olarak izleyebildiği Atp Masters Serisi Turnuvaları ile Wimbledon'ı seyretmek, söz konusu kanalın anlaşması bitinceye kadar paralı olacak.

 Yani olayın neresinden başlasam bilemiyorum açıkçası. Zaten Lig Tv ile tenisi aynı cümle içerisinde kullanmak dahi başıma ağrıların girmesine yetiyor. Sokakta tenis topu görse bomba zannedip karakola götürecek insanlardan oluşan bir kurumun böyle bir işe yeltenmesi algı sınırlarının dışında olduğu gibi son derece sinir bozucu, saçmalık, rezalet. Gerisini artık siz getirin.

 Vaktiyle Ntv Spor'a çokça sövdük bu satırlarda. Tenis seyircisine saygı göstermediklerini söyledik, kanalın yayın politikasındaki lakaytlıklardan dem vurduk. Fakat şu vardı: Karasal yayında bile çeken bu kanal sayesinde bütün Türkiye, dünyanın en büyük tenis şölenini olması gerektiği gibi hiçbir ücret ödemeden izleyebiliyordu. Şimdi bundan da olduk !

 Defalarca söylediğimiz başka bir şey de bu işleri yapması gereken kurumun, yani Trt'nin bunu hiç umursamayarak asıl görevinin yani kamu yararının dışına çıkmasıydı. Yıllar sonra Meclis Tv ile Trt Spor'u ayırmayı akıl eden kurum, biz sevinedururken elindeki Roland Garros'u da kaybetti. Tamamen reytinge odaklanmış yayın politikaları da zaten herkesin malumu. Oysaki söz konusu televizyon, vatandaşın cebinden ödediği tonlarca vergiyi futbol yayınlamak ya da iktidarın borazanlığını yapmak için almıyor. Ama işte kime, neyi anlatıyorsun ?

 Bu ülkede tenisi oynamak zaten eskiden beri lükstü, artık izlemek de lüks.

 Bir spora insanlar izlemeden nasıl merak duyabilir ? Roger Federer'i, Justine Henin'i, Martina Hingis'i izlememiş bir çocuğun tenisçi olmak istemesi mümkün müdür ?

 Her Olimpiyat'tan sonra 76 milyonluk potansiyelden bahsediyorsun ama bu insanları sporla buluşturamıyorsun. Oynamalarını da geçtim, izlemelerini bile baltalıyorsun. Sonra birileri çıkıp tenisin geliştiğini söylüyor. Allah aşkına biri bana neyin geliştiğini söylesin. Wta tarihinde sadece 1 ana tablo galibiyetimiz yok mu ? Dışarıdan tenisçi ithal ederek döndürmüyor musunuz değirmeni ? Ben başka bir ülkede mi yaşıyorum ? Bu mu sizin gelişmeden anladığınız ? Yazıklar olsun !

4 yorum:

Adsız dedi ki...

kesinlikle katılıyorum beynimden vurulmuşa döndüm duyunca wimbledon senin neyine lig tv futboldan zaten yeterince para kazanmadın mı bari tenisi bizlere bıraksaydın lig tv evde yok diyelim cidden nerde izleyecez maçları hayır lig tvsi bulunan hiç bi mekan da gündüz gündüz tenis maçı açmaz bence buyrun cenaze namazına...

alicandogantenis dedi ki...

devlet desteği yok ! sosyal medyadan destek yok ! yeterli kort yok ! tenis oynayacak doğru düzgün partner yok ! tenis sever zengin kardeşlerimizden tenise yatırım yok ! Batıda kaliteli tenis ekipmanları bulabileceğimiz yeterli spor mağazası yok ! doğuda hiç yok ! maymun iştahlı vatandaş çok ! işini düzgün yapmayan paradan başka bişe düşünmeyen meslektaşım (antrenör) çok ! sırtındaki tenis çantasını gitar sanan insan çok ! kendimiz çalıp kendimiz oynadığımız sürece bu yukarda yazdıklarım böyle gelmiş böyle gider...

Adsız dedi ki...

Ben açıkçası durumdan çok memnunum. Bu tarz yayınları bedavaya izlemek bir hayal. Futbol için de, basket için de nasıl para ödüyorsak tenis için de ödeyeceğiz.

Ben bir süredir tennistv'ye para ödediğim için, tam tersine televizyondan izlebildiğim için hemen atladım ve üye oldum.

Ama digiturk sürekli yayınlamayı garanti edemediği için taahhütlü üyelik yapmasanız iyi edersiniz.
Sevgiler
Symrna

alicandogantenis dedi ki...

size katılmıyorum ! böyle yaparak digiturk un ekmeğine yağ sürmüş olursunuz bir çok genç tenisi nerede görüp merak edip başlamak isteyecek sorarım size ??