30 Haziran 2014

" Bir Tenisçi Her Şeye Hazırlıklı Olmalı "

  
 Geçen yılki erken elenişinizin ardından bu yılki ilk hafta performansınız sizi tatmin etmiş olmalı.

 Evet, gerçekten şu anki performansımdan memnunum. Benim için iyi bir ilk hafta oldu. İyi oynadım ve kendimi iyi hissettim. Tek bir set dahi kaybetmedim ve hiçbir maçımda tehlikeli bir durumla karşılaşmadım. Bunun dışında daha ileriki turları görebilmek için ne yapmam gerektiğini de öğrenmiş oldum.

 Bazı genç oyuncular kort dışında sizden ve büyük dörtlünün diğer üyelerinden ilham aldıklarını söylüyorlar. Bu gençlerin sizlerden neleri öğrenmelerini arzu ederdiniz ?

 Öncelikle umarım kendileri olurlar ve bir başkasını taklit etmezler. Onlardan oldukları gibi davranmalarını ve kalmalarını arzu ediyorum. Benim için en önemlisi bu. Aksi hâlde çok geçmeden sıkıcı olmaya başlıyorsunuz. Kort içinde sonuna kadar mücadele etmeli ve aynı zamanda fair-play çerçevesi içinde kalmalılar. En sempatik oyuncu olmak zorunda da değiller. Bana göre yeni nesil oyuncular arasında hâlâ zamana ihtiyaç duyan isimler var. Fakat bu yeni gelenlerle birlikte önümüzdeki yıllarda bir hayli enteresan sezonlara tanıklık edeceğimiz de açık.

 Büyük 4'lünün devamlılığı sizce neyi kanıtladı ?

 Bir oyuncunun düşüş nedir bilmeden her hafta iyi oynayabileceğini... Ben tura yeni dahil olduğumda büyük oyuncuların Grand Slamlerde başarısızlığa uğramaları ya da herhangi bir turnuvadan ilk turda elenmeleri normal karşılanıyordu. Aslında bugün de hâlâ öyle ama bu durum büyük bir şokmuş gibi yansıtılıyor. Açıkçası bu kadar istikrarlı olmam beni de çok şaşırttı. Ancak şunu da söylemeliyim ki bir Grand Slam'de çeyrek ya da yarı final oynamayı normalmiş gibi gösteren bu gençlerin performansı beni hâlâ etkiliyor. Çünkü bunun aslında ne kadar zor olduğunu bilen biriyim. Benim geçmişte yaptıklarımı neredeyse benden daha iyi yapıyorlar ve bu gerçekten çok etkileyici.
  
 Sizin için çok önemli olan bir uğrunuz var mı ?

 Hayır, yok. Belli bir rutinim var ama öyle olağanüstü bir şeye sahip değilim. Sadece maçları kaçırmamak için dakik olmaya çalışıyorum. (Gülüyor.) Doğru saatte yemek yemeye ve böylece kortta kendimi rahat hissetmeye özen gösteriyorum. Tüm bunlar gayet basit ve temel şeyler. Kort içinde de birtakım küçük ritüellerim var havluyu ne zaman alacağım gibi. Mesela son oynadığım maçta Giraldo puan aralarında neredeyse hiç zaman geçirmiyordu ve kendimi buna adapte etmem gerekiyordu. Şartlar ne olursa olsun bir tenis oyuncusu olarak her duruma hazırlıklı olmalısınız. Giraldo'yla oynadığım maça 1 dakika kala çatının kapalı mı yoksa açık mı olacağını dahi bilmiyordum. Keza Robredo'nun maçı bitirip bitiremeyeceğini ve dolayısıyla 4. tur maçımı pazartesi mi yoksa salı günü mü oynayacağımı da bilmiyordum. Bunlar teniste önemli detaylar ve bu yüzden de her şeye hazır olmak gerekiyor. Bir tenisçi olarak bu becerilere 8-10 yaşlarından itibaren sahip oluyorsunuz. Kısacası esnek olmanız ve kendinizi her duruma kolay adapte edebilmeniz gerekiyor.

 Geçmişte yeni raketinizle ilgili çokça açıklamalarda bulundunuz. Hâlâ test safhasında mısınız ? Yeni raketinizden tamamı ile memnun musunuz ?

 Hayır, alışma sürecini geride bıraktım. Bu süreç benim için Avustralya Açık'ın ardından bitti. Başka raketler de denedim ama şimdiki oynadığımla benim için doğru olanını bulduğumu hissediyorum. Artık herhangi bir teste ya da değişikliğe ihtiyacım kalmadı. Her şeyin zamanla yerli yerine oturacağını düşünüyorum ve aradığım özelliklerdeki bir rakete kavuşmaktan ötürü de çok mutluyum.

Hiç yorum yok: